Oferta dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych
Edukacja to system, który ma pomóc rozwinąć dzieciom ich naturalne zdolności i umożliwić im poradzenie sobie w świecie. Jednak obecnie rozwój technologii postępuje tak szybko, że trudno przewidzieć jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość, toteż zaplanowanie skutecznej edukacji staje się nie lada wyzwaniem. Zatem nowoczesna edukacja (szkolna i przedszkolna) powinna koncentrować się na wzmacnianiu kreatywności i samodzielnego myślenia, aby uczniowie mogli poradzić sobie z wyzwaniami, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Ważne, aby nauczyciele towarzyszyli uczniom w odkrywaniu pasji, wskazywali (nie narzucali) kierunki rozwoju i miejsca, gdzie dziecko może swoje szczególne talenty rozwijać. Niezwykle istotna we współczesnym świecie jest również umiejętność współdziałania. Niewątpliwie przykład powinien iść z góry, zatem dyrektor musi zadbać o współpracę w szkole na różnych szczeblach, zarówno między nauczycielami, uczniami, rodzicami jak i innymi placówkami edukacyjnymi. Niezbędne zatem staje się ciągłe rozwijanie kompetencji interpersonalnych pozwalających na efektywne realizowanie celów edukacyjnych.
Dlatego też z myślą o dyrektorach placówek oświatowych, nauczycielach oraz wszystkich zaangażowanych w proces edukacyjny a przede wszystkim mając na uwadze dobro ucznia oferujemy rożne formy wsparcia dla oświaty:
- szkolenia dla Rad Pedagogicznych
- treningi i warsztaty dla wybranych zespołów nauczycieli
- wykłady inspiracyjne/inauguracyjne
- wyjazdowe szkolenia integracyjne dla nauczycieli
- szkolenia menadżerskie dla dyrektorów szkół i przedszkoli
- konsultacje indywidualne/ coaching dyrektorski
Dlaczego warto zainwestować w szkolenie
Kluczowe zagadnienia treści programowe cyklu szkoleniowego
Opracowanie koncepcji szkoły
Celem tego projektu jest uświadomienie zarówno rodzicom, uczniom jak i nauczycielom, że możliwa jest zmiana podejścia do edukacji, a dostosowanie się do wymagań współczesnej rzeczywistości powinno odbywać się za pomocą metody małych kroków i dzięki współpracy wszystkich zaangażowanych. Projekt ma charakter cyklicznych spotkań warsztatowo-konsultacyjnych, których celem jest wprowadzenie w szkole systemowych rozwiązań podnoszących motywację rodziców do współudziału w procesie dydaktycznym, zwiększających kreatywność nauczycieli w codziennej pracy oraz zachęcających do większej aktywności uczniów w proces uczenia się. W efekcie, dzięki wspólnemu zbudowaniu nowej koncepcji pracy szkoły, przyczyni się to do podniesienia jakości edukacji i doskonalenia wizerunku placówki na zewnątrz. Każdy dowie się jakich zmian w podejściu do edukacji może dokonać we własnym zakresie.
W efekcie, dzięki wspólnemu zbudowaniu nowej koncepcji pracy szkoły, przyczyni się to do podniesienia jakości edukacji i doskonalenia wizerunku placówki na zewnątrz. Każdy dowie się jakich zmian w podejściu do edukacji może dokonać we własnym zakresie.
Szkolenia dla Rady Pedagogicznej
Szkoła jest miejscem, gdzie spotykają się osoby pochodzące z różnych środowisk, kultur rodzinnych (często narodowych), wychowanych w różnych tradycjach i atmosferze. Różnorodność ta stanowi z jednej strony wielkie bogactwo, z drugiej zaś nierzadko jest przyczyną konfliktów. Ogromną rolę odgrywają tu kompetencje interpersonalne. Brak tych umiejętności u osób pracujących w oświacie odbija się niekorzystnie na pracy wszystkich współpracowników, a także uczniów.
Efektem rad szkoleniowych jest zapoznanie nauczycieli z innowacyjnymi formami współpracy z rodzicami, a także sposobami wzbudzania motywacji wewnętrznej do nauki u uczniów, diagnozowania ich potrzeb i oczekiwań oraz dobierania do nich odpowiednich narzędzi pracy.
Przykładowe tematy rad szkoleniowych:
- Kształtowanie kompetencji emocjonalno-społecznych.
- Profilaktyka wypalenia zawodowego.
- Motywacja 2.0, czyli nowe zasady motywowania do nauki.
- Umiejętności interpersonalne profesjonalnego nauczyciela.
- Współpraca nauczycieli z rodzicami.
- Skuteczna autoprezentacja w zawodzie nauczyciela.
- Szkoła jak magnes przyciągająca, czyli aktywne i innowacyjne sposoby nauczania.
Kompetencje przywódcze dyrektora placówki oświatowej
Współczesny dyrektor wystawiony jest na działanie wielu niesprzyjających czynników, nieustannych porywów wiatrów, które sprawiają, iż żyje w ciągłym stresie. Praca kadry zarządzającej różni się znacznie od pracy wykonywanej przez innych pracowników każdej organizacji, gdyż liderzy nie tylko muszą radzić sobie z własnymi emocjami, ale przede wszystkim umiejętnie kierować emocjami współpracowników. Dyrektorzy codziennie muszą przekonywać innych do swoich pomysłów i racji, tak aby zmotywować ich do realizacji założonych celów, między innymi do doskonalenia jakości kształcenia. Kompetencje przywódcze wydają się więc kluczowe w zarządzaniu rozwojem własnym jak i rozwojem placówki oświatowej.
Przykładowe tematy szkoleń menadżerskich:
- Dyrektor jako lider. Kompetencje przywódcze dyrektora placówki oświatowej.
- Sprawna komunikacja wewnętrzna dyrektora szkoły. Rozwiązywanie konfliktów, negocjowanie, rozwiązywanie problemów za pomocą narzędzi usprawniających komunikację.
- Skuteczne wspieranie procesu zmiany – sposoby wzbudzania wewnętrznej motywacji i inspirowania do zmian, wyznaczanie celów, delegowanie i egzekwowanie zadań, monitorowanie efektów.
- Budowanie zespołu – etapy budowania zespołu, trudne sytuacje i działania przywódcze wspierające procesy zespołowe w praktyce.
- Wspieranie rozwoju pracowników – wzmacnianie pożądanych zachowań, eliminacja niepożądanych, udzielanie informacji zwrotnych, docenianie pracowników, diagnozowanie potencjału, ocena i rozwój kompetencji.
- Jak nie pogubić się w obliczu nieustannych zmian? Sprawna organizacja dyrektora (zarządzanie czasem, zarządzanie komunikacją, zarządzanie zmianą).