Aspiring Leaders Pit Stop 3
Pit Stop 3: Trudne sytuacje w pracy lidera
Zapoznaj się z materiałami szkoleniowymi dotyczącymi Pit Stopu 3 – Trudne sytuacje w pracy Lidera. Szkolenie prowadziła Magdalena Ślazyk-Sobol, która przedstawiała zagadnienia związane z efektywną komunikacją, rozwiązywaniem konfliktów i zmianą przekonań.
ZAJRZYJ DO PREZENTACJI Z PIERWSZEJ CZĘŚCI WARSZTATÓW:
Kliknij tutaj, aby pobrać prezentację
Zadania i materiały dodatkowe
Przekonania
ZADANIE
Jednym z modeli podchodzenia do rozwiązywania problemów jest Model ABCD. Pozwala spojrzeć na problem z dystansu i zaobserwować źródło i rolę emocji oraz zachowań w powstawaniu przekonań.
Pobierz zadanie 1 i dopasuj przekonania i konsekwencje do przykładów. W zadaniu 2 spróbuj zauważyć swoje myśli, uczucia i zachowania pojawiające się w chwili wystąpienia problemu.
Narzędzia komunikacyjne i asertywność
Komunikacja jest niezwykle ważną kompetencją Lidera. Jednym z aspektów komunikacji jest asertywność – wyrażanie własnych myśli i uczuć z zachowaniem szacunku do myśli i uczuć rozmówcy. Asertywność wspiera stawianie granic w relacjach z innymi, co przekłada się na budowanie pewności siebie. Skutkiem prezentowania asertywne postawy jest budowanie wizerunku odważnego, stabilnego Lidera, który wzbudza zaufanie.
Aby określić, w jakich sytuacjach korzystasz z prawda do asertywności, a w jakich być może przychodzi Ci to z większą trudnością, możesz skorzystać z Mapy Asertywności.
ZAJRZYJ DO NARZĘDZI USPRAWNIAJĄCYCH KOMUNIKACJĘ
Kliknij tutaj, aby pobrać prezentację
ZADANIE
Spróbuj zastosować poznane narzędzia w praktyce. Pobierz plik i sformułuj komunikaty korzystając z podanych technik.
ZADANIE
Umiejętność udzielania feedbacku korygującego jest cenna dla Lidera. Jedną z technik, które można wykorzystać jest FUKO, które opiera się na czterech elementach przedstawionych na poniższym schemacie:
Pobierz plik i zareaguj na podane sytuacje w asertywny sposób. Skonstruuj komunikat korzystając z techniki FUKO.
Poddając temat asertywności refleksji, zastanów się, Do czego dajesz sobie prawo i W których sytuacjach zachowujesz się nieasertywnie.
Jakich narzędzi można użyć, by zachować się asertywnie w tych sytuacjach?
Inspiracje
- Zdiagnozuj swój dominujący styl radzenia sobie z konfliktem. Pobierz kwestionariusz i go wypełnij, a następnie pobierz arkusz do obliczania wyników i poznaj swój preferowany styl rozwiązywania konfliktów.