Aspiring Leaders Pit Stop 3

Pit Stop 3: Trudne sytuacje w pracy lidera

 

 

Zapoznaj się z materiałami szkoleniowymi dotyczącymi Pit Stopu 3 – Trudne sytuacje w pracy Lidera. Szkolenie prowadziła Magdalena Ślazyk-Sobol, która przedstawiała zagadnienia związane z efektywną komunikacją, rozwiązywaniem konfliktów i zmianą przekonań.

ZAJRZYJ DO PREZENTACJI Z PIERWSZEJ CZĘŚCI WARSZTATÓW:

Kliknij tutaj, aby pobrać prezentację

Zadania i materiały dodatkowe

Przekonania

ZADANIE

Jednym z modeli podchodzenia do rozwiązywania problemów jest Model ABCD. Pozwala spojrzeć na problem z dystansu i zaobserwować źródło i rolę emocji oraz zachowań w powstawaniu przekonań.

Pobierz zadanie 1 i dopasuj przekonania i konsekwencje do przykładów. W zadaniu 2 spróbuj zauważyć swoje myśli, uczucia i zachowania pojawiające się w chwili wystąpienia problemu.

 

 

Narzędzia komunikacyjne i asertywność

Komunikacja jest niezwykle ważną kompetencją Lidera. Jednym z aspektów komunikacji jest asertywność – wyrażanie własnych myśli i uczuć z zachowaniem szacunku do myśli i uczuć rozmówcy. Asertywność wspiera stawianie granic w relacjach z innymi, co przekłada się na budowanie pewności siebie. Skutkiem prezentowania asertywne postawy jest budowanie wizerunku odważnego, stabilnego Lidera, który wzbudza zaufanie.

Aby określić, w jakich sytuacjach korzystasz z prawda do asertywności, a w jakich być może przychodzi Ci to z większą trudnością, możesz skorzystać z Mapy Asertywności.

ZAJRZYJ DO NARZĘDZI USPRAWNIAJĄCYCH KOMUNIKACJĘ

Kliknij tutaj, aby pobrać prezentację

ZADANIE

Spróbuj zastosować poznane narzędzia w praktyce. Pobierz plik i sformułuj komunikaty korzystając z podanych technik.

 

 

ZADANIE

Umiejętność udzielania feedbacku korygującego jest cenna dla Lidera. Jedną z technik, które można wykorzystać jest FUKO, które opiera się na czterech elementach przedstawionych na poniższym schemacie:

Pobierz plik i zareaguj na podane sytuacje w asertywny sposób. Skonstruuj komunikat korzystając z techniki FUKO.

Poddając temat asertywności refleksji, zastanów się, Do czego dajesz sobie prawo i W których sytuacjach zachowujesz się nieasertywnie.

Jakich narzędzi można użyć, by zachować się asertywnie w tych sytuacjach?

Inspiracje