Rising Leaders Pit Stop 3

Pit Stop 3: Komunikacyjny toolbox lidera

 

 

Zapoznaj się z materiałami szkoleniowymi dotyczącymi Pit Stopu 3 – Komunikacyjny toolbox lidera. Szkolenie prowadziła Magdalena Ślazyk-Sobol, która przedstawiała zagadnienia związane z efektywną komunikacją, narzędziami usprawniającymi komunikację i prowadzeniem rozmów z pracownikami.

ZAJRZYJ DO PREZENTACJI Z WARSZTATÓW:

Kliknij tutaj, aby pobrać prezentację

Zadania i materiały dodatkowe

Przekonania

ZADANIE

Jednym z modeli podchodzenia do rozwiązywania problemów jest Model ABCD. Pozwala spojrzeć na problem z dystansu i zaobserwować źródło i rolę emocji oraz zachowań w powstawaniu przekonań.

Pobierz zadanie i dopasuj przekonania i konsekwencje do przykładów.

 

 

ZADANIE

Pobierz zadanie i przyporządkuj  reakcję stresową do przekonania, które wiąże się z daną sytuacją, a następnie znajdź emocję i działania, które uruchamiają się w wyniku tej reakcji.

 

Narzędzia komunikacyjne i asertywność

Komunikacja jest niezwykle ważną kompetencją Lidera. Jednym z aspektów komunikacji jest asertywność – wyrażanie własnych myśli i uczuć z zachowaniem szacunku do myśli i uczuć rozmówcy. Asertywność wspiera stawianie granic w relacjach z innymi, co przekłada się na budowanie pewności siebie. Skutkiem prezentowania asertywne postawy jest budowanie wizerunku odważnego, stabilnego Lidera, który wzbudza zaufanie.

Aby określić, w jakich sytuacjach korzystasz z prawda do asertywności, a w jakich być może przychodzi Ci to z większą trudnością, możesz skorzystać z Mapy Asertywności.

ZAJRZYJ DO NARZĘDZI USPRAWNIAJĄCYCH KOMUNIKACJĘ

Kliknij tutaj, aby pobrać prezentację

ZADANIE

Spróbuj zastosować poznane narzędzia w praktyce. Pobierz plik i sformułuj komunikaty korzystając z podanych technik.

 

 

ZADANIE

Umiejętność udzielania feedbacku korygującego jest cenna dla Lidera. Jedną z technik, które można wykorzystać jest FUKO, które opiera się na czterech elementach przedstawionych na poniższym schemacie:

Pobierz plik i zareaguj na podane sytuacje w asertywny sposób. Skonstruuj komunikat korzystając z techniki FUKO.

Poddając temat asertywności refleksji, zastanów się, Do czego dajesz sobie prawo i W których sytuacjach zachowujesz się nieasertywnie.

Rozmowy kierownicze

Podczas szkolenia ćwiczyliście rozmowy kierownicze. Poniżej znajdziesz treść zadania:

Inspiracje

Literatura

  • “Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie” (2014), Simon Sinek
  • “Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania” (2013), Simon Sinek

Film:

  • TED Talk Simona Sineka: Jak wielcy przywódcy inspirują do działania